Programowanie w Visual C++ 2010

Informacje

Na niniejszej stronie znajdują się materiały pomocnicze do laboratoriów z przedmiotu Algorytmy i podstawy programowania na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (sem. I, kierunek Matematyka).

Materiały te nie są samodzielnym kursem języka C++. Stanowią tylko uzupełnienie wykładu. Ich celem jest pomoc w nabywaniu praktycznych umiejętności programowania w środowisku Visual C++ 2010.

Życzymy owocnej przygody z językiem C++! :-)

– Marek Gągolewski
– Jowita Hącia
– Katarzyna Fokow
CC By 3.0
Niniejsze materiały zostały udostępnione na licencji Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Samouczki

  • Rozdział #1 [ost. akt. 2017-02-01 17:16:49]
    Instalacja Visual C++ 2010 Express
    Instalacja i rejestracja Visual C++ Express
    Autor: Jowita Hącia
  • Rozdział #2 [ost. akt. 2017-02-01 17:16:58]
    Pierwsze kroki w Microsoft Visual Studio 2010
    Opis pracy z projektem w Microsoft Visual Studio 2010. Utworzenie pierwszych programów. Parę przydatnych sztuczek dla początkujących
    Autor: Katarzyna Fokow
  • Rozdział #3 [ost. akt. 2017-02-01 17:16:58]
    Organizacja pracy w środowisku programistycznym
    Praca z Visual Studio
    Autor: Jowita Hącia
  • Rozdział #4 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:03]
    Błędy w kodzie cz. 1 – błędy syntaktyczne
    Opis najczęstszych błędów syntaktycznych w programowaniu i próby radzenia sobie z nimi. Zapobieganie błędom. Jak Visual Studio pomaga odnaleźć błędy i je poprawić?
    Autor: Katarzyna Fokow
  • Rozdział #5 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:04]
    Błędy w kodzie cz. 2 – błędy semantyczne i debugowanie
    Opis najczęstszych błędów semantycznych w programowaniu i próby radzenia sobie z nimi. Debugowanie. Śledzenie stanu zmiennych
    Autor: Katarzyna Fokow
  • Rozdział #6 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:05]
    Biblioteka języka C
    Przegląd funkcji w bibliotece języka C
    Autor: Jowita Hącia
  • Rozdział #7 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:06]
    Projekty wielomodułowe
    Tworzenie własnych bibliotek funkcji podręcznych: dodatkowe pliki nagłówkowe (.h) i źródłowe (.cpp)
    Autor: Jowita Hącia
  • Rozdział #8 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:06]
    Formatowanie napisów w konsoli
    Omówienie manipulatorów z biblioteki iostream i iomanip
    Autor: Katarzyna Fokow
  • Rozdział #9 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:07]
    Krótki opis biblioteki Logo
    ... czyli przygody z Żółwiem
    Autor: Marek Gągolewski
  • Rozdział #10 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:07]
    Napisy (łańcuchy znaków)
    Przetwarzanie napisów (łańcuchów znaków w stylu języka C). Biblioteka cstring i ctype
    Autor: Jowita Hącia
  • Rozdział #11 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:09]
    Błędy w kodzie cz. 3 – problemy z pamięcią
    Opis błędów związanych z dostępem do pamięci
    Autor: Katarzyna Fokow
  • Rozdział #12 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:10]
    Błędy w kodzie cz. 4 – dynamiczne struktury danych
    Implementacja przykładowej dynamicznej struktury danych na przykładzie listy jednokierunkowej oraz zastosowanie debuggera w procesie jej testowania
    Autor: Jowita Hącia
  • Rozdział #13 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:11]
    Napisy i liczby zespolone
    Omówienie klas complex i string
    Autor: Katarzyna Fokow
  • Rozdział #14 [ost. akt. 2017-02-01 17:17:11]
    Praca z plikami
    Omówienie biblioteki fstream oraz klas ofstream i ifstream
    Autor: Katarzyna Fokow